Chia semínka 100g Wolfberry

40075

Nový produkt

Chia semínka 100g Wolfberry (semínka šalvěje hispánské) jsou bohatým zdrojem omega-3 a 6 mastných kyselin, vitamínů, minerálů, bílkovin a vlákniny.

Více informací

15,00 Kč s DPH

150,00 Kč/kg

Více informací

Chia byla “znovuobjevena“ teprve v 90. letech 20. století. Díky spolupráci jihoamerických vědců se její pěstování znovu rozšiřuje hlavně v Argentině, Mexiku, Peru a Bolívii a na světové trhy se tak dostávají semínka, která byla dříve tak vzácná, že se používala jako platidlo.

Chia podporují normální trávení, mají glykemický index 2.8, takže jsou vhodná i pro osoby se zvýšenou hladinou cukru v krvi a díky tomu, že neobsahují lepek, je mohou bez problémů konzumovat i celiakové. Obsahují ale také dvakrát více vlákniny než obilné vločky, třikrát více železa než špenát, pětkrát více vápníku než mléko a patnáct krát více hořčíku než brokolice. Mimo to se v nich nachází i celá řada dalších stopových prvků, vitamínů a především 26 % omega 3 a 6 mastných kyselin.

Neocenitelnou vlastností pak je, že semínka na sebe váží vodu. Po namočení do vody, případně jiné tekutiny, asi po 15 minutách vznikne kolem každého semínka gelový obal. Tato vlastnost je významná především pro vytrvalostní sportovce, protože semínka udržují vodu v těle a zajišťují tak pozvolné a pravidelné hydratování organismu při delší fyzické zátěži, ale kromě toho se pozvolna uvolňují i omega 3 a omega 6 mastné kyseliny.

Semínka mají neutrální chuť a hodí se pro přímou konzumaci. Je ale možné si je přidávat například do jogurtu, tvarohu, kaší, dezertů, salátů, nebo je lze použít jako zahušťovadlo do polévek a omáček. Cukráři a pekaři využívají jejich vlastnosti vázat na sebe vodu, proto je přidávají do svých výrobků, které zůstávají déle vláčnější. Můžete ale i trochu experimentovat a vyzkoušet si například chia puding.

Recept na chia puding:
•  1 šálek kokosového, mandlového nebo konopného mléka
•  1/4 šálku chia semínek
•  1/4 šálku medu, agáve sirupu nebo třtinového cukru (podle chuti)
•  vanilka, nebo vanilkový prášek (volitelně)
V menší misce smíchejte všechny ingredience a přidejte podle chuti například i goji, sušené borůvky, malinové pyré atd. Dobře vše promíchejte a dejte alespoň na dvě hodiny do lednice. Dobrou chuť.

Látky obsažené ve 100g chia semínek: (V závorkách jsou uvedeny doporučené denní dávky)
Vápník: 631mg (800mg); Železo: 7.72mg (14mg); Hořčík: 335mg (375mg); Fosfor: 860mg (700mg); Draslík: 407mg (2000mg); Zinek: 4.58mg (10mg); Vitamín C: 1.6mg (80mg); Vitamín B1: 0.62mg (1.1mg); Vitamín B2: 0.17mg (1.4mg); Vitamín B3: 8.83mg (16mg); Vitamin A: 54IU; Vitamin E (alfa-tokoferol): 0.5mg (12mg)

Nutriční hodnoty na 100g: Energie: 1970 kJ/ 470kcal ; Tuky: 30,25g - z toho nasycené mastné kyseliny 3,33g, mononenasycené mastné kyseliny 2,3g, polynenasycené mastné kyseliny 23,67g, Sacharidy: 17,35g - z toho cukry 2,83g; Bílkoviny: 16,54g; Sůl: 0,044g; Vláknina: 34,4g

Alergeny: Bez alergenů

Dávkování: Dne 22. ledna 2013 vyšlo nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č.258/97, ve kterém se uvádí, že doporučená denní dávka u balených semen chia je 15g. Ve stejném nařízení vyšlo i to, že v určitých druzích potravin se může používat až 10% chia semen.

Země původu: Argentina/Paraguay
Obsah balení: 100g

Zákazníci, kteří si koupili tento produkt, koupili také: